Kínai a világ legnagyobb közösségi oldala
A közösségi oldalak világát szokás úgy tekinteni, hogy van a Facebook és a MySpace, míg az összes többi versenyző csak a két óriás által hagyott morzsákon verekszik (akár a hirdetési bevételt, akár a felhasználószámot tekintve). Ezt a képet rombolja most le a legnagyobb kínai közösségi oldal, a Tencent jelentése.
A kínai oldal évi egymilliárd dolláros forgalmat bonyolít, ebből a hirdetési bevétel mindössze 120 millió, a pénz nagyja mikrotranzakciókból (fillérekért árult apró kiegészítő programok, avatárok, grafikai elemek a felhasználók profiloldalaihoz, illetve az oldalról elérhető online játékokhoz), és mobiltelefonos szolgáltatásokból jön össze. A nyugati oldalak közül a legnagyobb sikerrel ugyanezt az üzleti modellt a hi5 alkalmazza, de ők csak évi 25 milliót tudtak összehozni belőle.
A Tencent éves bevétele majdnem annyi, mint a MySpace-é (közel 800 millió 2008-ban) és a Facebooké (250-300 millió a becslések szerint) összesen, de felhasználószámban is a két nagy amerikai fölött van. A Facebook 175 millió, míg a MySpace 140 millió regisztrált felhasználót számlál, míg a Tencentre januárban több mint 200 millió felhasználó jelentkezett be.