Folyamatosan nő a szöveges üzenetek és a mobilinternet népszerűsége, ezért a racionálisan gondolkodó amerikai mobilozók leginkább olyan készüléket vesznek, amin nem kínszenvedés beírni néhány kerek mondatot, illetve olyanra, amin nem csak nagyítóval lehet weboldalakat olvasni.
Az NDP Group piackutatása szerint 2008 végén az USA-ban az eladott mobilok 31 százalékán az ábécé mindegyik betűjéhez külön gomb tartozott, míg a két évvel korábban még csak a mobilok 5 százaléka volt qwerty.
A váltást a fogyasztói szokás átalakulása okozta. Az amerikaiak 2008-ban egytrillió szöveges üzenetet küldtek, háromszor többet, mint 2007-ben. Ezzel egy időben a telefonhívások időtartama csupán 5 százalékkal nőtt, összesen 2,2 trillió percre.
Kíváncsi vagyok, hogy a tévére köthető set-top-boxokhoz mikor adnak majd qwerty távirányítót, elvégre sok új modellen lehet videókat betölteni a YouTube-ról.