Tavaly még úgy tűnt, hogy a világ harmadik legnagyobb PC-gyártója, az Acer a riválisainál kevésbé érzi majd meg a gazdasági válság szorítását, mára azonban kiderült, hogy a tajvani cég kezében sincs a krízissel szemben immunitást garantáló csodaszer. A vállalat szerdán publikálta első negyedéves számait, melyeken már egyértelműen látszanak a recessziós trendek, írta meg az ITcafé.
A márciussal zárult első negyedben az Acer árbevétele 119,1 milliárd tajvani dollár (3,54 milliárd amerikai dollár) volt, közel 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A nettó profit jóval meredekebb, 31 százalékos visszaesés után 2,03 milliárd tajvani dolláron (60 millió amerikai dollár) állapodott meg. Az elemzők ennél valamivel magasabb, átlagosan 2,14 milliárd tajvani dollár nyereséget vártak.
A vállalat elnöke, J. T. Wang azt jósolja, hogy idén a notebookok piaca 32 százalékkal, 170 millió darabra bővül, miközben tovább nő a kis méretű netbookok aránya a piaci tortából. Ezekből a tavalyi 13,5 millió után idén várhatóan 25-30 millió fogy majd – mondta a vállalatvezető. Aki szerint ebben a szegmensben az Acer 40-50 százalékos piaci részesedést szerez majd. Wang azt is látja a kristálygömbjében, hogy 2010-re az akkor nagyjából 200 millió darabos piac 25 százalékát adják majd e kis kijelzővel szerelt, könnyű és elsősorban internetezésre alkalmas masinák.
Az Acer a notebookpiacon rendkívül erős szereplő, e termékkategóriában egyedül a Hewlett-Packard előzi meg – Wang azonban biztos abban, hogy 2011-re a HP-t is megelőzik.