A kéretlen reklámlevelek ellen küzdő Messaging Anti-Abuse Working Group csoport közzétette felmérésének eredményét a felhasználók szokásairól a spammel kapcsolatban. A tanulmány választ ad arra a kérdésre, hogy vajon hol éri meg a spammereknek zombihálózatokat létrehozni vagy bérelni, és milliárdszámra terjeszteni a reklámleveleiket, ha úgysincs a világon olyan hülye, aki ilyen emailek alapján áll neki Viagrát, biztosítást, vagy tuti eredeti Rolexet venni.
Az a helyzet, hogy van, méghozzá elég sok. A 800 felhasználóval folytatott interjúból összeállt adatok szerint az internetezők fele kattintott már olyan linkre, amit spamben kapott, úgy, hogy tudatában volt annak hogy ez spam. Még rosszabb, hogy 12 százalék, vagyis minden nyolcadik-kilencedik júzer vásárolt már spamben hirdetett terméket. Legalábbis ennyien vallják be, elképzelhető, hogy a valós arány még magasabb. A 18-24 év közötti korosztály volt a legfogékonyabb a spamre.