Kínai játékfejlesztők rohanják le a New York-i tőzsdét
A kínai online játékpiac legnagyobb szereplője, a Shanda Games bejelentette, hogy a New York-i tőzsdén tervez részvénykibocsátást. A hasonló műfajban nyomuló changyou.com tőzsdei bevezetésének sikere (a Wall Street összes idei részvénykibocsátásása közül ez számít a legsikeresebbnek, a tőzsdei belépés óta 157 százalékot emelkedett az árfolyam) miatt minden befektető nagy reményekkel áll a cég megjelenése elé.
A Shanda 300 millió internetezőnek kínál Kínában ingyenes és percdíjas on-line játékokat, legnagyobb sikerű játékaiknak, mint a koreai fejlesztésű Aion vagy a Legend of Mir, több millió előfizetője van. A statisztikák szerint egy adott pillanatban 1,2 millió kínai van átlagosan a Shanda valamelyik játékába bejelentkezve éppen. A cég a teljes tulajdonrésze 22 százalékát viszi a tőzsdére, amivel az igazgatótanácsi szavazatoknak csupán három százaléka jár, de így is 725 millió dolláros bevételre, és aztán az árfolyam gyors emelkedésére számít.
Bár a kínai netes cégektől óvakodni szoktak a nyugati befektetők a kínai kormány online cenzúrája miatt (a videojátékokra különösen odafigyelnek a cenzorok), de a Shanda bevételének évi 40 százalékos növekedése, illetve a cég 65 százalék körüli profitrátája (minden dollárnyi bevételből 65 cent nyereségként marad a zsebükben) csábító, és magasan ver szinte minden nyugati IT céget. A hírek szerint a Changyou és a Shanda után további kínai cégek is célba veszik az amerikai tőzsdéket.