Több felhasználóval is kapcsolatba lépett az Apple terméktámogatási csoportja azt követően, hogy elégedetlen tulajdonosok tengernyi bejegyzéssel árasztották el a cég hivatalos fórumát, sűrűn panaszkodva a júniusban debütált iPhone 3GS modell villámgyors lemerülése miatt.
Egyesek arról számolnak be, hogy az okostelefon akkumulátora készenléti állapotban akár óránként 12 százalékot is veszít töltöttségi szintjéből, mások teljes töltöttség mellett néhány sms vagy e-mail elküldése után tapasztalnak komoly visszaesést, de panaszok érkeztek hanghívásokat követő gyors merülésekkel kapcsolatban is.
Bármely problémát is vesszük szemügyre, nem normális az iPhone akkumulátormenedzsmentje, e tényre gyakorlatilag minden fórumozó rábólint – a jelek szerint maga az Apple is.
A cég a hónap elején bocsátotta ki az iPhone OS 3.1 operációs rendszert, melynek elviekben meg kellett volna oldania a már korábban is jelzett merüléses zűröket, de úgy tűnik, ez mégsem sikerült a vállalatnak: a fórumozók határozottan állítják, hogy a készülék a friss verzió installálását követően sem hajlandó normálisan viselkedni – sőt, esetenként a helyzet még rosszabra is fordult.
Az Apple most arra kéri a panaszos felhasználók egy csoportját (nem tudni, véletlenszerűen kiválasztott vagy más módon szelektált tulajdonosokról van-e szó), engedélyezzék a telep töltöttségi szintjének naplózását, az iPhone-t csatlakoztassák egy számítógépre, majd az automatikusan lementett állományt küldjék meg a vállalat részére.
Az egyik – látszólag teljesen helyénvaló – Apple-féle kérdés a következőképpen hangzik: Amikor azt észleli, hogy a töltöttség csökken, valóban az akkumulátor töltöttségi szintje csökken, vagy a töltöttségi szintet jelző ikonnal van probléma?