Szappanoperákban népszerűsítenék az internetet
Szappanoperákba rejtett népszerűsítő kampánnyal hívnák fel az internethez még nem csatlakozott britek figyelmét, hogy a világhálóval anyagi helyzetük is jobbra fordulhatna. Négymillió, szerény anyagi körülmények között élőt szeretnének a kampánnyal rávenni az internethasználatra.
A tévésorozatokba rejtett sorokkal irányítanák rá a figyelmet az internet előnyeire, amelyeket a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló cég számításaival támasztanak alá. A tanulmány szerint a világhálóhoz még nem csatlakozott háztartások anyagi körülményeiktől függően az internettel évi 270 és 560 font (77-160 ezer forint) közötti összeget spórolhatnának meg, ezzel ráadásul a munkanélküliség csökkentését is segíthetnék.
Az internet igénybevételével a munkával nem rendelkezők összesen 12 ezer fontnyi (3,4 millió forintot kitevő) pótforráshoz juthatnának életük során, azok a dolgozók pedig, akik aktívan használják a világhálót, évi 8 ezer fonttal (2,3 millió forinttal) növelhetnék a fizetésüket.
A kormány évente 900 millió fontot (256 milliárd forintot) takaríthatna meg azzal, ha minden felnőtt, világhálót eddig még nem használó állampolgár beköttetné a netet, és havonta legalább egy alkalommal használná hivatalos ügyek intézésére. A brit parlament fele azonban nem érzi problémának a digitális világtól való távolmaradást, ezért a kampány részeként a politikusokat is meg kívánják győzni.
Az ötletek között szerepel még kedvezményes internetcsomagok bevezetése, a világhálót használó háztartások jutalomban részesítése. Az egyik elektronikai kiskereskedelmi hálózattal már sikerült is megállapodni, hogy elsősorban az idősebbekre szabva dolgoz ki internetes csomagokat.