Maláj cég vásárolta fel a Friendstert
Bár ma a közösségi oldal kifejezésről mindenkinek a Facebook jut az eszébe, az egész őrületet annak idején 2002-ben egy másik, hasonló oldal, a Friendster indította el. Az amerikai programozók által elindított, ausztrál cég kezében levő oldal fénykorában 115 millió regisztrált felhasználót és havi 61 millió látogatót mutatott fel, de aztán nem tudott lépést tartani a konkurencia megjelenésével és fejlesztéseivel. A nyugati piacról teljesen kiszorult, viszont váratlan népszerűségre tett szert Délkelet-Ázsiában: ma a 20 millió aktív tag 90 százaléka Malajziából, Indonéziából, a Fülöp-szigetekről és Szingapúrból csatlakozik a közösségi hálóhoz.
A keleti piacra koncentrálás legutóbbi lépése az volt, amikor 2008 őszén Richard Kimber lett a cég vezérigazgatója, aki előtte a Google ázsiai piacokért felelős részlegének vezetője volt. Most pedig a malajziai MOL Global cég felvásárolta a szebb napokat is látott oldalt, ami ezentúl kizárólag Ázsiára fog fókuszálni.
A cég a mikrotranzakciókban látja az oldal jövőjét: a látogatók valós pénzért vehetnek a Friendster virtuális valutájából, amivel aztán az oldalon fizethetnek különféle szolgáltatásokért, ajándékokat küldözgethetnek egymásnak, és hasonlók.