Évi egy-két százalékkal növeli éves átlagos piaci részesedését a hordozható számítógépek magyarországi piacán a Toshiba. A tavalyi 9-10 százalék után az idén 11-12 százalék a cél. Szabó Tamás, a cég magyarországi marketing vezetője az MTI-nek elmondta, részesedésük negyedévről negyedévre változik, március végén 9 százalékos volt, míg július végén 14 százalékos.
Az első félévben a Toshiba összesen 25 ezer gépet adott el a magyar piacon. Az amerikai piackutató, az IDC optimista becslése szerint a magyar piac 14-16 százalékkal nő az idén, ezt azonban több kereskedő is túlzónak tartja, mondta Szabó Tamás, aki szerint a növekedés inkább egy számjegyű.
A bővülést leginkább az generálja, hogy beindultak az üzleti vásárlások, és a cégek egyre több tendert írnak ki gyártóknak-szállítóknak. Mindez azonban még nem nevezhető gazdasági kilábalásnak.
A marketing vezető a piac alakulásáról elmondta, nagyon nehéz megbecsülni, mi várható, mivel nem tudni, hogyan alakul a gazdasági helyzet, miképpen változik az adórendszer, és milyen mértékben ösztönzi a kormány az informatikai fejlesztéseket.