A Forrester Research piackutató cég a nyáron tartott felmérések alapján kiadott egy tanulmányt, ami szerint 2015-re 60 millió vásárló 2,8 milliárd dollár értékben fog vásárolni digitálisan forgalmazott könyvet vagy folyóiratot. Ez azt jelenti, hogy évente 17,6 millióan fognak összesen 966 millió dollárt költeni elektronikus olvasnivalóra. A felmérés szerint az olvasni szerető embereknek csupán a fele fog a normál papírhoz hasonló olvasási élményt nyújtó e-inkes készülékek felé fordulni, a másik fele laptopon, okostelefonokon és tableteken fog olvasni.
Az online kérdőíves kutatásban résztvevők nagy része még a laptopokat használja olvasási célra, és csupán 35 százalékuk vásárolt dedikált e-book-olvasót. Az iPodot 15 százalék, az iPadet pedig 9 százalék használja olvasásra
Az eddig is piacvezető pozícióban lévő Amazon a digitálisan terjesztett folyóiratokat próbálja minél népszerűbbé tenni. A lapkiadók közül eddig csak a nagyobbak (New York Times, Le Monde, Washington Post, National Geographic) engedhették meg maguknak a nyomtatott változattal megegyező elektronikus kiadás elkészítését. Ezért az Amazon bejelentette, hogy december elsejétől a Kindle Store-ban árult magazinok árából már 70 százalékos részesedés jár a kiadónak, és csak 30-at tart meg a webáruház.
Emellett dolgoznak a The Kindle Publishing for Periodicals (folyóirat-publikálási rendszer Kindle-hez) nevű programon, aminek segítségével a kiadók könnyen és olcsón elkészítheti el a nyomtatott lapok Kindle-kompatibilis változatát.
Itthon az e-bookok és magazinok piaca még alig létezik: napilap és magazin egyáltalán nem érhető el digitálisan megvásárolható formában, magyar nyelvű irodalomból pedig alig 400 szépirodalmi mű vásárolható meg az eKönyv.hu-n Bíztató jel, hogy a Galaktika sci-fi magazin a karácsonyi szezonban tervezi elindítani e-book-boltját