Bónusz Angry Birds-pálya a tévéreklámban
A vasárnap esti Super Bowl-közvetítés alatt a 20th Century Fox filmstúdió és a finn Rovio szoftvergyártó egy forradalmian új keresztpromócióval mutatkozik majd be: a Rio című animációs film bemutatója alatt egy beágyazott kód villan majd fel a képernyőn, amit az okostelefon-tulajdonosok beolvashatnak készülékeikbe, és ezért cserébe egy új, eddig rejtett pályával bővül ki Angry Birds játékuk. Ez lesz az első ilyen reklám a tévében.
Az iOS-re (iPhone és iPad) valamint Symbianre (Nokia) és Androidra is elkészített Angry Birds az egyik legnépszerűbb program a letölthető appok közül, a cég közlése szerint egy évvel megjelenése után több, mint 50 millióan töltötték le eddig. A filmstúdió a nagydöntő negyedik negyedében, tehát a meccs egyik legnézettebb szakaszában (tavaly volt olyan időszak, amikor egyszerre 160 millió nézője volt a Super Bowl-nak) vásárolt 30 egy másodperces szpotot hárommillió dollárért, és ebben sugározzák majd azt a Rio-trailert, ami közben a titkos kód fel fog villanni a képernyőn.
A nézők azonban csak akkor tudják letölteni a játékhoz készített rejtett pályát, ha a kisfilmet kockánként léptetik, a kellő pillanatban kimerevítik, majd telefonjuk kamerájával és a megfelelő program segítségével leolvassák a kódot. Aki a pályát végigcsinálja, és eredményét a megfelelő honlapra feltölti, jegyet nyerhet a Rio március 22-i, brazíliai premierjére is. Azoknak, akik nem akarják vagy nem tudjék az élő adást leállítani, a Fox a YouTube-on teszi majd elérhetővé a reklámot, de csak a meccs után egy nappal.