Hanyatlik a webes email
Az amerikai internetes forgalmat mérő és elemző Comscore cég adatai szerint tavaly szinte kivétel nélkül az összes emailszolgáltató webes forgalma visszaesett. 2009 novemberében 162 millió egyedi látogatója volt ezeknek az oldalaknak (a nagyját a Hotmail, a Gmail és a Yahoo mail hozta össze), míg 2010 novemberében már csak 153 millió.
A közel hat százalékos visszaesés mellett 40 százalékos ugrást regisztráltak az emailjeiket okostelefonról is olvasó felhasználók körében, ami önmagában még nem azt mutatja, hogy maga az email, mint kommunikációs forma hanyatlik, csak az elérésének a módja változik.
A részletesebb adatok azonban azt mutatják, a csetprogramok, közösségi oldalak és egyéb alternatív online kommunikációs csatornák valóban elkezdték elnyomni az emailt, főleg a fiatalok körében. A 12 és 17 év közöttieknél a leglátványosabb ez a jelenség: egy év alatt 24 százalékkal csökkent azok aránya, akik használtak webes levelezőt.