A Facebook részvénykibocsátása körüli médiafelhajtást ügyesen használják ki kisebb, trendi, még nem a tőzsdére készülő, de befektetőkre vadászó cégek a közösségi média világából. A Facebook IPO napja előtt két ilyen feltörekvő sztároldal is bejelentette, hogy elfogadott egy-egy zsák pénzt kockázati tőkebefektetőktől némi részesedésért cserébe – akik éppen arra játszanak, hogy a befektetésük értéke megsokszorozódik, mire a cégek a tőzsdéig érnek.
A Pinterest 100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott japán forrásból, ami a cég értékét 1,5 milliárdra árazta be. A Spotify közösségi rádió pedig 220 millió erejéig engedett be egy befektetőcsoportot a cégbe - sok köztük az olyan név, akik a Facebook most nagyot kaszáló korai befektetői listáján is szerepel: Sean Parker, Digital Sky, Accel Partners, Goldman Sachs. A befektetés alapján a cég értéke most 4 milliárdra tehető.
A Facebook-részvények utolsó pillanatos jegyzésiár-emelésének érdekes hozadéka egyébként, hogy a pár hete egymilliárdért megvásárolt Instagram ára is megugrott, méghozzá 17 százalékkal – hiszen az ár egy részét Facebook-rászvényekkel állta Zuckerberg.