Rekordszinten a Facebook-részvény
Soha nem látott szinten, 40,55 dolláron zárt pénteken a Facebook részvényárfolyama. A közösségi portálnak ez az eddigi legmagasabb záróértéke 2012 májusa óta, amióta a részvényeit bevezette a New York-i tőzsdére. Eredetileg 38 dollárért dobták piacra a Facebook papírjait, aminek az értéke néhány perc alatt felfutott 45 dollárra, majd hamarosan visszaesett alacsonyabb szintre.
Hosszú ideig 20 dollár körüli árfolyamon vergődött a Facebook, de a legutóbbi pénzügyi jelentése feltüzelte a Wall Street befektetőit, és 36-37 dollár körüli értékre futott fel az árfolyam.
A Facebookba vetett bizalom azért erősödik, mert a cég egyre növekvő nyereséget szerez a tagjaitól, annak ellenére, hogy a Facebook használata egyre inkább a mobilokra terelődik át a számítógépekről. A legutóbbi jelentés szerint a Facebook bevételének már a 41 százaléka, 656 millió dollár származik a mobilos felhasználóktól. Az árfolyam újabb növekedése mögött az ITG Research kutatócég jelentése áll, ami szerint a cég észak-amerikai bevétele elérheti a 920 millió dollárt.
Most a felhasználók hírfolyamában megjelenő szponzorált bejegyzések, valamint a mobil appok hirdetései termelnek bevételt a Facebooknak. Az emberek érdeklődését jelzi, hogy mobilon átlagosan havi 914 percet töltenek a közösségi portálon, ami jelentős növekedés a tavalyi 508 perchez képest. Számítógépen azonban már csak 351 perc az átlag a Comscore júliusi mérései szerint, szemben a tavalyi 439 perccel.