Zoltán
10 °C
21 °C

Érzelemfelismerő hardvert fejleszt a Sony

2009.11.11. 09:25 Módosítva: 2009-11-11 09:33:58
A Microsoft Natal munkacímet viselő fejlesztéséhez hasonló mozdulat- és érzelemfelismerő hardvert készít a Sony, amelynek prototípusát a Stuttgartban megrendezett Vision 2009 informatikai kiállításon mutatták be.

A készülék a játékost két kamerával figyeli, amelyek az emberi szemhez hasonlóan térérzékelésre is képesek. Az Xbox 360 konzolokra készülő, várhatóan 2010-ben megjelenő érzékelőhöz hasonlóan a Sony hardvere is képes lesz a mozdulatok felismerésére anélkül, hogy a filmstúdiókban alkalmazott motion capture technológiához hasonlóan a játékos ruházatát fényvisszaverő pontokkal kellene ellátni. A Sony interaktív kommunikációs egysége a felhasználó érzelmi állapotát arckifejezés alapján ismeri fel, nemét és életkorát is tudja azonosítani.

A Sony fejlesztői az orvosi eszközöket gyártó Atracsys svájci céggel közösen dolgoznak. A Lausanne-ban található vállalat fő profilja olyan műszerek fejlesztése, amelyeket az orvosok steril környezetben távvezérléssel, kézmozdulatokkal irányíthatnak. Az Infinitrack elnevezésű rendszer megkövetelte, hogy az eszköz kezelője meghatározott színű kesztyűt viseljen, hogy a kamerának segítsen a pontos követésben, ezt azonban a hétköznapi játékosoktól nem várhatják el - mondta Gaëtan Marti vezérigazgató, hozzátéve, hogy ezért még korlátozott a rendszer pontossága.

A jelenlegi prototípus egyelőre még nem képes az ujjmozdulatokat felismerni, csak azt, hogy a felhasználó a képernyőn hová néz, illetve meg tudja határozni a végtagok körülbelüli helyzetét. A fejlesztők ehhez kapcsolódóan dolgozták ki az érzelmek azonosítására szolgáló algoritmust. A szoftver a különböző arckifejezéseket fényképekről tanulta meg. A száj pozíciója és formája alapján például a boldogságot, dühöt, meglepetést, szomorúságot, illetve a közömbösséget is képes megkülönbözteti.

A Sony egyelőre még nem próbálja piacra dobni a terméket, ugyanis a korábbi tapasztalatok alapján a fogyasztók az első rossz benyomás után hajlamosak lemondani az új technológiáról. Ezért első körben a reklámszakmában kívánják értékesíteni, például interaktív áruházi kirakatokban és hirdetőtáblákon, így remélhetőleg kinövi majd gyermekbetegségeit és a nagyközönség is megszokja az új technológiát.