Judit
3 °C
7 °C

Érzelemfelismerő hardvert fejleszt a Sony

2009.11.11. 09:25 Módosítva: 2009-11-11 09:33:58
A Microsoft Natal munkacímet viselő fejlesztéséhez hasonló mozdulat- és érzelemfelismerő hardvert készít a Sony, amelynek prototípusát a Stuttgartban megrendezett Vision 2009 informatikai kiállításon mutatták be.

A készülék a játékost két kamerával figyeli, amelyek az emberi szemhez hasonlóan térérzékelésre is képesek. Az Xbox 360 konzolokra készülő, várhatóan 2010-ben megjelenő érzékelőhöz hasonlóan a Sony hardvere is képes lesz a mozdulatok felismerésére anélkül, hogy a filmstúdiókban alkalmazott motion capture technológiához hasonlóan a játékos ruházatát fényvisszaverő pontokkal kellene ellátni. A Sony interaktív kommunikációs egysége a felhasználó érzelmi állapotát arckifejezés alapján ismeri fel, nemét és életkorát is tudja azonosítani.

A Sony fejlesztői az orvosi eszközöket gyártó Atracsys svájci céggel közösen dolgoznak. A Lausanne-ban található vállalat fő profilja olyan műszerek fejlesztése, amelyeket az orvosok steril környezetben távvezérléssel, kézmozdulatokkal irányíthatnak. Az Infinitrack elnevezésű rendszer megkövetelte, hogy az eszköz kezelője meghatározott színű kesztyűt viseljen, hogy a kamerának segítsen a pontos követésben, ezt azonban a hétköznapi játékosoktól nem várhatják el - mondta Gaëtan Marti vezérigazgató, hozzátéve, hogy ezért még korlátozott a rendszer pontossága.

A jelenlegi prototípus egyelőre még nem képes az ujjmozdulatokat felismerni, csak azt, hogy a felhasználó a képernyőn hová néz, illetve meg tudja határozni a végtagok körülbelüli helyzetét. A fejlesztők ehhez kapcsolódóan dolgozták ki az érzelmek azonosítására szolgáló algoritmust. A szoftver a különböző arckifejezéseket fényképekről tanulta meg. A száj pozíciója és formája alapján például a boldogságot, dühöt, meglepetést, szomorúságot, illetve a közömbösséget is képes megkülönbözteti.

A Sony egyelőre még nem próbálja piacra dobni a terméket, ugyanis a korábbi tapasztalatok alapján a fogyasztók az első rossz benyomás után hajlamosak lemondani az új technológiáról. Ezért első körben a reklámszakmában kívánják értékesíteni, például interaktív áruházi kirakatokban és hirdetőtáblákon, így remélhetőleg kinövi majd gyermekbetegségeit és a nagyközönség is megszokja az új technológiát.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?