Túl van az első tesztrepülésen a Boeing 747-8F
Az RC521 kódnevű gép a második, amit legyártottak a típusból, az elvi maximális felszállósúlya 442,2 tonna (ez üzemanyaggal együtt értendő).
A tesztrepülésen ennél több súlyt vitt magával a gép, a rakomány túllépte az egymillió fontot (455 tonna). Ennél többet csak az Airbus A380-as, és a világ legnagyobb repülőgépe, a 2008-ban Budapesten is megfordult ukrán Antonov An-225 bír el.
A kaliforniai tesztrepülés sikeres volt, négy óra levegőben töltött idő után a gép biztonságosan landolt. Előzetesen a felszállástól tartottak leginkább a mérnökök, de a pilótának annak ellenére sikerült simán felemelnie a gépet, hogy ekkora rakományú gép vezetésében még nem volt tapasztalata. A 4,5 kilométeres kifutópályából még 1300 méter maradt, amikor a gép a levegőbe emelkedett.
A 747-8F-t a Boeing a világ legnépszerűbb teherszállítójának számító 747-es utódjának szánja. A sorozatgyártás várhatóan 2010 végén indul be, eddig 76 megrendelésük van a gépre, aminek darabja 300 millió dollárba kerül. Az amerikai elnök repülőgépe, az Air Force One is jó eséllyel egy speciálisan átalakított 747-8-as lesz, amikor 2015-ben lecserélik a mai, 1990-ben átadott elnöki flottát.