Diána
10 °C
17 °C
Index - In English In English Eng

Már a következő Xboxon dolgozik a Microsoft

2011.03.09. 12:15
A játékkonzolok generációi nagyjából 5-6 évente váltják egymást, ennyi idő kell, hogy a fejlesztők nagyjából mindent kihozzanak a régi gépből, és a technológiai fejlődés annyira elszaladjon a nem bővíthető, fix hardverből, hogy a játékosoknak és a játékkészítőknek is igénye ébredjen az erősebb gépre.

A mostani, Xbox360-nal és Playstation 3-mal fémjelzett generáció éppen most ér ebbe a korba, de még nyoma sincs az utódok feltűnésének, nem hogy a boltokban, de még előzetes bejelentések szintjén sem.

A Sony és a Microsoft is a mozgásérzékelős kiegészítőkkel (Kinect illetve Move), és az ezek által nyújtott új játékélménnyel próbálja meghosszabbítani a gépei életciklusát, de ez sem mehet túl sokáig, és most megérkeztek az első nem hivatalos hírek a következő Xbox fejlesztéséről a Microsofttól.

A cég ugyan nem kommentál, de a LinkedIn professzionális közösségi oldalon megjelent álláshirdetések egyértelműen arra utalnak, hogy a következő Xboxot megépítő csapatba keres a cég 3D grafikához és hardveres optimalizációhoz értő specialistákat. Az állások leírásából úgy tűnik, a következő Xbox még a tervezés nagyon korai fázisában van.

Hogy mit fog tudni az új Xbox, egyelőre rejtély, a Kinect beépítése, a mostaninál nagyságrendekkel látványosabb grafika és nagyobb számítási teljesítmény borítékolható, ahogy az előző generációból kimaradt (a Playstation3-ba viszont bekerült) bluray-olvasó is.
A gép leendő neve is érdekes kérdés, hiszen az Xbox360-at marketinges megfontolásból nevezték el így a logikusan következő Xbox 2 helyett - ott maga a verziószám azt sugallta volna, hogy a Playstation 3-nál gyengébb a gép. Az online gémerszlengben mindenesetre jó előre az Xbox720 becenevet kapta a gép.

A játékosok között népszerű közhiedelem szerint a generációváltásokat maguk a konzolgyártók sürgetik, hogy a játékosokat mindig új konzol vásárlására ösztönözzék. Valójában azonban a konzolgyártónak az az érdeke, hogy egy gép minél tovább maradjon a piacon, hiszen az új konzol megépítése drága és hosszú kutatás-fejlesztési időszakkal jár, és jellemzően veszteséggel adják a cégek a konzolokat, hogy aztán a játékok árába épített jutalék hozza meg a nyereséget. Emellett viszont az is érdeke a gyártónak, hogy ha már mindenképpen generációváltásra kerül a sor, előbb jelenjen meg a maga gépével, mint a konkurencia.