További Hardver cikkek
A rekordmagasságba szökő benzinárakat látva rögtön az jut az ember eszébe, hogy jó lenne a benzint valami mással helyettesíteni. Mondjuk gázzal. Vagy valami környezetkímélővel, például napenergiával, vitorlával, pedállal meg emberi izomerővel, végül is mindegy, csak megújuljon és olcsó legyen. Valami ilyesmin morfondíroztak a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói és tanára, és végül arra jutottak, hogy egy versenyen gyűjtik össze a legjobb megvalósítható ötleteket. Bejelentették az alternatív hajtású járművek versenyét, amelyen 2-7 fős csapatoknak kell bebizonyítaniuk, hogy meg tudnak építeni egy alternatív energiaforrással működtetett járművet, illetve vállalják, hogy beleülnek és versenyeznek a konkurenseikkel.
Emberi erő és tudás
Milyen járgányokra gondoltak a szervezők? A versenykiírás szerint alapvetően a segédmotoros kerékpárokra és motoros triciklikre vonatkozó műszaki előírásoknak kell megfelelnie, például kell lennie egy fékrendszernek, amely a vezető távollétében is alkalmas a jármű rögzítésére, a kormányberendezésének meg alkalmasnak kell lennie arra, hogy a jármű megbízhatóan haladjon egyenes irányban, és szükség esetén gyorsan irányt tudjon változtatni.
"Azért hirdettük meg az "Alternatív Hajtású Járművek Versenye" című rendezvényt, hogy lehetőséget biztosítsunk azoknak a magyarországi mérnökhallgatóknak, akik kreatív és innovatív ötleteiket szeretnék megvalósítani." - mondta el az Indexnek Petis László, a Széchenyi István Egyetem hallgatói külügyi bizottságának képviselője. A versenyt elsősorban a felsőoktatásban résztvevő hallgatóknak hirdették meg, de bárkinek a jelentkezését örömmel fogadják.
Beindult a gépezet
Kérésünkre néhány már létező megoldásra is felhívta a figyelmünket Petis László: ilyen a motorral plusz napelemmel működő Solo-Duo projekt, a Volkswagen kis fogyasztású koncepcióautója, a 30-40 kilométer per órával száguldó fotelbringák, és ide tartozik a Segway szkúter is. Persze a magyar versenyre nem kell ilyen szuper járgányokat készíteni, elég egy jó alapötlet, és a megvalósításnál fontos szempont, hogy a jármű jelentős része újrahasznosított vagy hulladék anyagokból legyen.
A résztvevők, a számukra rendkívül értékes szakmai és gyakorlati tapasztalat mellett, komoly tárgyi és pénzdíjban részesülnek. A verseny nevezési határidő 2006. január 31., és a verseny április 26-án lesz a Széchenyi István Egyetem parkolójában.