Mintha csak az ünnepi hajrá ismétlődne újból márciusban, olyan erős forgalmat csinált a Nintendo videojátékaival és konzolgépeivel az év harmadik hónapjában, legalábbis ez derül ki az amerikai NPD piackutató márciusi gyorsjelentéséből. A cég a jelek szerint márciusra úrrá tudott lenni a Wii konzolokat sújtó, év elején kialakult készletezési problémán, ráadásul megjelent a játékgépre fejlesztett új kasszasiker-játék, a Super Smash Brothers Brawl, a konzol és a játékprogram így összesítettben toronymagasan a hónap legsikeresebb hardvere és legsikeresebb szoftvere lett.
Az NPD adatai szerint a Nintendo nagyjából 720 ezer Wii-t értékesített márciusban az Egyesült Államokban, ami ebben az időszakban abszolút rekordnak számít, írta meg a Prohardver. Érzékeltetésül a három másik asztali konzolból (Xbox 360, PlayStation 3 és PlayStation 2) épphogy sikerült összesen ennyit eladniuk a Nintendo riválisainak (Xbox 360-ból 262 ezer, PlayStation 3-ból 257 ezer, PlayStation 2-ből pedig 216 ezer fogyott múlt hónapban). Ráadásként a kézi játékgépeknél is a Nintendo tarolt: a legsikeresebb gép a Nintendo DS volt 698 ezer eladott példánnyal, míg a Sony PlayStation Portable-ből 297 ezer fogyott.
A hónap legkeresettebb játékprogramja a Wiihez készült Super Smash Brothers Brawl volt, ebből közel 2,7 millió példányt értékesítettek, az éllovasok közt azonban szokás szerint több multiplatformos játék (Rainbow Six: Vegas 2, Army of Two, Call of Duty 4) xboxos változata is feltűnt, miközben a PS3 platform továbbra is komoly lemaradással küzd ezen a téren. A Sony azonban éppen tegnap indította útjára a tengerentúlon a Gran Turismo autószimulátor-franchise ötödik részének előzetesét, a Gran Turismo 5: Prologue-ot, mely várhatóan előkelő helyre tornássza majd fel magát a szoftveres toplistán, ezzel együtt fellendítheti a hardvereladásokat is.
Bár a konzolpiac európai alakulását nem monitorozza az NPD, a Microsoft közleménye szerint az Xbox 360 játékkonzol az egy hónappal ezelőtt bevezetett árcsökkentő akciónak köszönhetően megduplázta eladásait a korábbi hónaphoz viszonyítva. A cég szerint 42 százalékos piaci részesedésével az Xbox 360 lett a régió legnépszerűbb újgenerációs játékplatformja. Egyes becslések szerint a gép megjelenése óta Európába nagyjából hárommillió Xbox 360 konzolt szállított a Microsoft, míg a PlayStation 3 mostanra körülbelül 2,8 milliós bázist épített fel magának. A Microsoft játékgépe ugyanakkor jóval hamarabb (2005 decemberében) lépett piacra Európa legtöbb országában, az új PlayStation viszont csak nemrég (március 23-án) ünnepelte egyéves születésnapját a régióban.