A kapcsolati háló ilyetén épülése elég titokzatos: sok embert be kell terelni egy helyiségbe, ahol van étel és ital - és a dolog valahogy mindig működik. A Pop!Tech-en azonban idén ez másképp nézett ki. A konferencia résztvevői egy nyakba akasztható, PDA méretű intelligens címkét kaptak. Az nTag névre hallgató készülék elülső oldalán található monitoron a konferencia menetrendje és viselőjük személyes információi (elérés, munkahelyi, szakmai érdeklődési területei, hobbija) jelentek meg, melyeket előzetesen megadtak a szervezőknek. Az nTag célja az volt, hogy a szokásos, feszültségoldó kérdéseket helyettesítse.
A címkék infraporton keresztül derítették ki, hogy viselőikben van-e valami közös vonás. Találat esetén az nTag pont úgy viselkedik, mint egy jó házigazda: jelzi tulajdonosának a másik jelenlétét.
Több ezer új kapcsolat
"Szeretnénk mérsékelni ezeknek az összejövetelek esetlenségét" - mondta Rick Borovoy, az nTag Interactive egyik alapítója, akinek a kilencvenes években elkészített doktori munkájából született meg a termék, amely 2003 elején került kereskedelmi forgalomba. A viszonylag egyszerű, 128 kb RAM-mal és hatvanoldalnyi szöveg tárolására alkalmas háttértárolóval ellátott készülék az infravörös kapcsolaton kívül még egy RFID chippel is el van látva, ami a központi szerverrel való kommunikációhoz szükséges, ahonnan a többi résztvevő adatait tölthetik le. A szolgáltatás ára 40-100 dollár között mozog címkékként naponta, attól függően, hogy milyen hosszú és összetett a rendezvény.
A Pop!Tech legtöbb résztvevője elégedett volt az nTag-gel, amit a 3695 virtuális névjegykártya cseréje is bizonyít, de felmerültek problémák is. Sokan kifogásolták a készülék súlyát, és hogy - főleg az első nap után - a folytonos jelzések tolakodóvá váltak. Borovoy elismerte, hogy van még mit csiszolni a technológián, de végeredményben szerinte a benne rejlő lehetőségek jócskán ellensúlyozzák a negatívumokat.