Az emeleti lakók - és ők vannak többen - ráadásul nem biztos hogy le tudnak lógatni egy hosszabbítót a hatodikról az udvarban tárolt motorig. A cég szerint ezen úgy lehet segíteni, ha "e-töltőállomásokat" alakítanak ki a lámpaoszlopokon, amelyekről új erőre kaphatnak a robogók. A SolarMove 2003-ig 200 lámpaoszlop átalakítására vállalkozott, a folytatást a program fogadtatása dönti el.
Chipkártyás e-Tankstelle
Villamos |
Az elképzelések szerint négy konnektor és a kártyaelfogadó automata kapna helyet a kijelölt oszlopokban: a villanyrobogók akkumulátorainak teljes feltöltése mintegy két órát vesz igénybe, ennyi elektronnal városi forgalomban mintegy 30 mérföldet (48 kilométert) tehetnek meg a robogók.
Drágák a villanymotorok
A SolarMove további kritériumként azt is megszabta magának, hogy a robogók töltésére szánt energia túlnyomó részének megújuló energiaforrásokból - víz és napenergiából - kell származnia. Ha mindez teljesül, a program megvalósulása előtt immár csak egyetlen akadály tornyosul: a villanyrobogók jóval drágábbak a benzineseknél: átlagosan 3500 dollárba kerülnek 1800 helyett.
A SolarMove mégsem akar megállni Berlinben: a rendkívül szigorú kaliforniai légszennyezési törvények 2003-tól jelentősen megélénkíthetik az effajta megoldások iránt jelentkező keresletet a keleti part nagyvárosaiban is.
Ráadásul Dean Kamen nagy durranásnak ígérkező, önegyensúlyozó városi rollere, az idén piacra kerülő Ginger/Segway is villamos.