További Hardver cikkek
A Sony több mint százezer PlayStation 3 játékgépet adott el az Egyesült Államokban a november 5-i héten, köszönhetően az alacsony áron piacra dobott modelleknek. Howard Stringer, a vállalat vezetője igazi áttörésnek nevezte az eredményt, amire már régóta várt a Sony. "Visszatartottuk a lélegzetünket", mondta el a vállalat ügyeiről többnyire meglepően nyíltan valló Stringer, majd hozzátette: "végre túlvagyunk a holtponton".
Felpörgött
A most felmutatott eredmény valóban remek, százezer konzol egy hét alatt még akkor is jónak számítana az amerikai piacon, ha nem nagyságrendekkel kevesebbet tudott volna csak értékesíteni eddig a társaság. Az utóbbi időkben azonban alig 40 ezer darabig jutott hetente a PS3, a mostani eredmény tehát egy erős duplázás. Ugyanez igaz az európai piacra, a legfrissebb eredmények szerint a PlayStation népszerűsége ugrásszerűen megugrott.
A siker mögött az új modellek bevezetése és az átalakított árképzés áll. A 80 gigabájtos csúcsmodell a korábbi 600 dollár helyett már 500 dollárért elvihető, a kompatibilitásától, néhány kiegészítőtől megfosztott, 40 gigabájtos verzió viszont csak 400 dollárba kerül. Ez mindössze hetvenezer forint, ami rendkívül alacsony ár, ha figyelembe vesszük, hogy a konzol nemcsak újgenerációs játékgép, hanem saját tesztünk szerint is teljes értékű házimozirendszer. Probléma most leginkább a játékkínálattal van, kevés jelentős szoftver jelenik meg a PS3-ra, és azok többsége is platformfüggetlen, így sokan az olcsóbb Xbox 360-at választják a Sony gépe helyett. Ha viszont felpörög a kereslet, a programozók is szívesebben fejlesztenek PS3-ra.
Ideje volt
A mostani hír nagyon jól jön a gyártónak azután, hogy kiderült, hazai pályán is elverte az Xbox 360, amire korábban nem volt példa. A múlt héten ugyanis 17673 X360-as fogyott Japánban, miközben PS3-ból csak 17434-et vettek, pedig sokáig úgy tűnt, amerikai konzol az ázsiai országban nem lehet sikeres. Az eddigi adatok sem éppen fényesek, a PS3-nak az eredeti tervek szerint meg kellett volna nyernie a konzolháborút: az előző generációs játékgépekből 120 milliót adott el a Sony, 25 milliót a Microsoft és alig 22 milliót a Nintendo. Ehhez képest eddig csak 5,2 millió PS3 fogyott, miközben X360-ból és Wii-ből is 12 millió kelt el. Persze ez egy sokcsatás háború, és ha a Sonynak sikerül fenntartania az érdeklődést, az öt-hat éves életciklus végére még vissza is szerezheti koronáját.
A PS3 sikertelenségének egyik legfőbb oka a drágasága, mert ár-teljesítmény mutatóit tekintve kimondottan jó ajánlat a konzol. A magas árért sok egyéb közt a bluray-dióda felelős. Amíg a konkurensek a filléres dvd-technológiát alkalmazzák, addig a Sony a PS3-mal próbálta sikerre vinni újgenerációs adattárolóját. Ez a stratégia azonban olyan károkat okozott, hogy a közelmúltban már maga Stringer is bevallotta: meg kellett volna egyezni a hddvd-táborral, és egy közös formátummal piacra lépni, mert a most kialakult helyzet sem a vásárlóknak, sem a bluray-nek, sem a PS3-nak nem jó.