![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
További Hardver cikkek
![]() |
iMac |
Azt se felejtsük el - mert mindenki tudja, aki kapcsolta már ki a számítógépét egy hosszú, fárasztó nap után -, milyen fontos, hogy egyáltalán nem építettek bele ventillátorokat, jelentősen csökkentve ezzel az irodai vagy otthoni zajszintet. A drasztikus változtatások miatt még az elszántabb Apple-rajongók is kételkedtek a gép sikerében, hisz mit lehetne kezdeni egy ilyen lecsupaszított számítógéppel. Úgy tűnik, nagyon is sokat. Az iMac megtalálta a helyét a piacon: áprilisban ünnepelték az ötmilliomodik eladott példányt.
Lépésről lépésre
A bevezető kampány során nem kis szerepet kapott az internet házhoz szállítása. A reklámfilmek szerint az amerikai háziasszonyok három lépéssel az interneten találhatták magukat:
1. lépés: Dugd be (a hálózatba)!
2. lépés: Csatlakoztasd (a telefonajzatba)!
3. lépés: ööö... hehe... harmadik lépés nincs is...
Valóban: a MacOS platformon működőképes "asszisztensek", alias varázslók, a dobozból való kicsomagolás után 10 perccel lehetővé tették a szörfölést és levelezést az interneten. A MacOS és az iMac egymásra talált, hisz az Apple operációs rendszere mindig az egyszerű kezelhetőségérôl és a szép kezelői felületéről volt híres. Mivel a szoftvert és a hardvert is egy cég állította elő, ezért a lehető legnagyobb volt az összhang az elemek között. Figyelemre méltó az is, hogy száműzték a billentyűzet speciális gombjait, csak a legszükségesebbek maradhattak. A sokat vitatott egygombos "pogácsaegeret" pedig úgy tervezték, hogy egy gyermek is könnyen a kezébe vehesse.
"I was" made in Korea
![]() |
A régimódi iMac: Power Macintosh G3 All in One |
Bocs, nincs bézs
Az iMac megjelenésével számos problémát is felvetett. Túl azon hogy az ügyfélszolgálat valószínűleg kiütéses lett az olyan kérdésektől, hogy "jó, de hol a számítógép?"; komoly dilemmát okozhatott, hogy a gép ívelt tetején hogyan helyezzék el a tulajok a már meglévő kiskaktuszt, rizsbabát és kindertojáskatonát. Arról már nem is beszélve, hogy e kollekció komoly stíluscsatába is keveredhetett egy felelőtlenül kiválasztott iMac-színnel. A Bondikék első típust ugyanis hamarosan öt másik színvariáció követte, melyek bár elôrelépést is jelentettek a hardver terén, egymással teljesen egyenrangúak voltak. Ha az ember iMacet ment vásárolni, nem az volt a kérdés, milyen processzort, mennyi megabájtot vegyen, sokkal inkább az, amihez igazán értett: milyen színűt. Kökény, Eper, Oportó, Citrus és az ötödiket el is felejtettem. Ettől kezdve nem volt megállás: mivel a legtöbb friss USB-s eszközt Macintosh-kompatibilisre tervezték, automatikusan ezek lettek a '99-es nyár divatszínei. Ha úgy tetszett, vehettünk hozzá illô hangfalakat, cd-tokot, irattűzőt, IKEA-lámpát, sôt ásványvíz-automatát is. Mire 2000-ben bemutatották az új nyári kollekciót (Zsálya, Rubin, Hó, Indigó és Grafit), a kellékgyártóipar már kissé belefáradt a mókába, és kikötöttek a semlegesen átlátszó, de mindenhez passzoló áttetszô fehérnél vagy szürkénél.
Golyóálló plasztikteknő
![]() |
Jonathan Ive korai tervei |
![]() |
A Twentieth Aniversary Mac |
A magyar iMac
Kis hazánkban az amerikai csoda most sem működött elsöprő sikerrel. Ez kisebbrészt annak köszönhető, hogy egy kis ország kisebbségben lévő számítógéphasználói kisebb publicitást képesek fenttartani, nagyobbrészt, hogy bár az iMac ára hazai viszonylatban is versenyképes tudott lenni a versenytársaiéval, az olcsó, házilag összebütykölt PC-kkel nem tudott igazán sikeres lenni. Nyomot azonban mégis hagyott maga után, segítségével az Apple itthon is kitört a kreatív profik világából, és sok irodába és otthonba jutott el. Az iMac továbbra is remek alternatíva a PC-re, és elgondolkodtató, hogy emigránsok csak a Wintel-oldalról vannak, míg ha valaki kiköt az Apple mellett, az ott is marad.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)