- Tech
- Hardver
- eco marathon
- napelem
- jármű
- környezetvédelem
- energiatakarékosság
- nogaro
- széchenyi istván egyetem
Magyar siker az ökomaratonon
További Hardver cikkek
A dél-franciaországi Nogaro versenypályáján megrendezett eseményen az újoncként induló győri Szenergy Team annak ellenére megkapta a díjat, hogy a borús, esős időjárás miatt a kategória egyik versenyzője sem tudta teljesíteni a 22 kilométeres távot a hivatalos időkereten belül.
A győri jármű kiemelkedő műszaki megoldásainak köszönhetően felhős időben is működőképes volt, és sikerült megtennie 14 pályakört, miközben versenytársai sorra kényszerültek a verseny feladására.

A 22 ország 206 csapatát felvonultató seregszemlén, amely arra ösztönzi a fiatalokat, hogy a világ legkisebb üzemanyag-fogyasztású járművét építsék meg, az idén először szerepeltek magyar egyetemi műhelyek. Hazánkat a győrieken kívül a Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai karának csapata képviselte Prototípusok kategóriában. Ők a 158 indulót felvonultató verseny középmezőnyében végeztek: járművük 176 km-t tudna megtenni egyetlen liter benzinnel.
Rekordeső
A városi kategóriában, ahol az autóknak az üzemanyaghatékonyság mellett a hagyományos utcai járművek kritériumainak is meg kellett felelniük, a versenyt a De Haagse Hogeschool holland csapat hidrogénhajtású járműve nyerte 848 km/l-rel, amellyel a hollandok új kategóriarekordot állítottak fel.

A belsőégésű motorok kategóriájában a győztes svéd Lulea-i Műszaki Egyetem etanolhajtású autója 299km/l-es eredménnyel fejezte be a versenyt, és tavalyi rekordjukat megdöntve ők nyerték a klímaváltozási díjat, mindössze 6,15 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásukkal: ez 26-szor kevesebb, mint egy átlagos városi személyautó emissziója.
A Prototípusok kategóriájában, ahol a soha nem látott formáknak csak a diákok fantáziája szab határt, a francia Lycée La Joliverie csapata hozta el az első díjat: tavalyi üzemanyag-fogyasztási csúcsukat túlszárnyalva idén 3383 km/l-rel állítottak fel új rekordot.