Alig másfél hete számoltunk be arról, hogy az Egyesült Államokban sikert aratott a PlayStation 3 olcsóbb, 400 dolláros verziója (alig 70 ezer forint egy újgenerációs konzolba zsúfolt újgenerációs házimozi-rendszerért mindenképp jutányos ár), erre kiderült, hogy Japánban még nagyobb áttörést könyvelhetett el a játékgép: lenyomta a Nintendo Wii-t. A konzolok egy éve vannak a piacon, azóta nyomasztó a hadonászós játékgép fölénye. Nyáron például már hatszor több Wii-t, mint PS3-at adtak el Japánban, miközben az előzetes elemzői vélemények szerint fordított arányszámnak kellett volna bekövetkeznie.
Egyre erősebb
Aztán őszre ledolgozta hátránya jelentős részét a Sony, októberben például már csak kétszer jobb eredményt ért el a Wii, erre most tovább erősödik a PS3: november 12-e és 18-a között 39 ezer darabot adtak el belőle, míg a Wii-ből csak 36 ezret. Ez már a második nyertes hete a Sonynak, mert november 5-18-ig 56 ezret adtak el belőle Japánban, jóval többet, mint a két konkurensből.
Igaz, a gyártó a jó eredmények ellenére sem örülhet, mert októberre rekordméretű, 97 milliárd jenes veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a játékrészleg, november meg még nagyobb lesz a hiány: a konzlok gyártása veszteséges, minél többet vesznek belőle, annál nagyobb a bukás. Persze csak rövid távon: ha sok PS3-at vásárolnak, több exkluzív játékot fejlesztenek a platformra, így még több konzol fogy majd, amire sokkal több szoftvert vesznek a júzerek, ezért nagyságrendekkel több licencdíj fut be a gyártóhoz, ami helyrebillentheti az egyenleget.
Mindenesetre a 400 dolláros modell piacra dobása jó ötletnek tűnik. A Sony több mint százezer PlayStation 3 játékgépet adott el az Egyesült Államokban a november 5-i héten, köszönhetően az alacsony áron piacra dobott modelleknek. Howard Stringer, a vállalat vezetője igazi áttörésnek nevezte az eredményt, amire már régóta várt a Sony. "Visszatartottuk a lélegzetünket", mondta el a vállalat ügyeiről többnyire meglepően nyíltan valló Stringer, majd hozzátette: "végre túlvagyunk a holtponton".
Az akkor felmutatott eredmény valóban kivételesnek tűnt, százezer konzol egy hét alatt még akkor is jónak számítana az amerikai piacon, ha nem nagyságrendekkel kevesebbet tudott volna csak értékesíteni eddig a társaság. Az utóbbi időkben azonban alig 40 ezer darabig jutott hetente a PS3, a november eleji eredmény tehát egy erős duplázás. Ugyanez igaz az európai piacra, a legfrissebb eredmények szerint a PlayStation népszerűsége ugrásszerűen megugrott ezen a kontinensen is.