
További Hardver cikkek

Ezen kívül két-két gomb van a kormány hátoldalán is, amelyeket alapállapotban szintén jól el lehet érni. Tehát összesen hat gombnak parancsolunk, legalábbis azt hisszük, de a hátoldalon lévő gombok egymás kiegészítői, azaz mindkét oldalon ugyanazok vannak. Megtévesztésről szó sincs, a kormányt eleve négy gombbal hirdetik, a másik kettő csak bónusz.
A puhábbik rész
A szoftver támogatására igazán nem lehet panasz. Az installálás Windows98 alá gyors, kényelmes. Egyetlen lemezt adnak a kormányhoz, amiről gyorsan és egyszerűen telepíthető az új hardver. Szükség van persze még egy game portra is, anélkül nehéz. A telepítés végén a program újraindítja a gépet, illetve szerencsére rákérdez, hogy akarjuk-e. Ezek után a játékvezérlőkben kalibrálható. A játékok felismerték és kezelték a kormányt, tehát nem kell vele órákat kínlódni.
Az élmény
A kormány kialakítása nem hagy különösebb kívánnivalót maga után, méretre átlagos. A nagymama húsdarálójának rögzítőjére emlékeztető szorítórendszer, kiegészülve két tapadókoronggal és egy csúszásgátló gumiborítással kitűnően tartja a kormányt, a legerősebb mozdulatoknál sem áll fenn a letépés veszélye, ennek ellenére nem túl nagy, nem zavar, illetve kis helyen is elfér.
A fogás kellemes, kis mérete miatt igazi sportkormány jelleget ad, nagyjából arra hasonlít, amikor a kemény csávók az FSO-ba szereltek be dodgem kormányokat sportkormány gyanánt. Tehát a hardverrel semmi gond sincsen egészen addig, amíg az embernek eszébe nem jut az a butaság, hogy játszani próbáljon vele.
Ortopéd orvosok gyönyöre
A játék már nem olyan egyszerű dolog, mint az installálás vagy a rögzítés. Először is azért, mert a kormány kissé érzéketlen, amin még a játékok jóindulatú fejlesztői által beépített érzékenységi mutatók átállítása sem sokat segít. Már a kisebb kanyarokban is minimum 30 fokot kell fordítani rajta, egy-egy komolyabb hajtűkanyarban pedig ki kell használni a rendelkezésre álló 135 fokot, a kormány ugyanis összesen 270 fokban fordítható el. Persze még ez sem lenne kiugró probléma, igaz az ember rendkívül furán mutat játék közben az epilepsziás rohamok tüneteit produkálva.
A dologban az a kellemetlen, hogy kanyarodás közben a csuklóficamot vagy törést elkerülendő a játékos kénytelen elengedni a kormányt. Igaz a kemény csávók félkézzel nyomatják, de nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a gáz éppen a kormányon van. Így aztán, ha kanyarodás közben fékezni vagy gázt adni próbálunk, akkor kénytelenek vagyunk izomból nyomni a gombot, ami még mindig nem a problémák netovábbja, hiszen két ujjal is biztosan lehet tartani a kormányt.
Gond csak akkor van, ha fékezés, vagy gyorsítás közben még esetleg váltani szeretnénk, vagy netán még más gombot is nyomni, ugyanis ebben a helyzetben ezek teljesen elérhetetlenek egy komolyabb sérülés kockázata nélkül, leszámítva, ha a játékos is bedől a kanyarba, ami egyrészt mulatságos látvány, másrészt megakadályoz a vizuális élmény maradéktalan élvezetében. Ezért a kormányt kizárólag olyan játékokhoz ajánlom, ahol csak gyorsítani és fékezni kell, illetve olyan játékosoknak, akik az automata váltót részesítik előnyben.
Az összbenyomás tehát negatív
Az első ránézésre csinos, praktikus és könnyen kezelhető kormány némi játék után a csukló esküdt ellenségévé válik. A kialakítás olyan szerencsétlenre sikeredett, hogy maga a játék már élvezhetetlen. Három elmélet fogalmazódott meg az Index munkatársai körében: a fejlesztők 1. egyszerűen nem szenteltek túl nagy figyelmet az emberi anatómiának a kormány kialakításakor, netán nem is tesztelték; 2. évtizedek óta jógáznak vagy mellékállásban gumiemberek a cirkuszban; 3. komoly mozgásszervi elváltozásaik vannak, vagy a korai génmanipulációs kísérletek ,,melléktermékei".
Pedig maga a kormány egy ügyes próbálkozás, ha kicsit több időt szánnak fejlesztésre, vagy tesztelésre egészen jó lehetett volna. Így azonban sikerült alaposan elrontani, és szerintem szinte eladhatatlanná tenni, mivel a kormány még árával sem tűnhet ki a többiek közül. 9990 forintért már lehet kapni pedálos változatot is, igaz annak a minőségére sincs garancia, de legalább a csuklósíntől megkímél.
