További Hardver cikkek
A Wingcast a Ford Motor Co. és a Qualcomm közös vállalata. A két cég San Diegóban kutatóközpontot szándékozik felállítani, ahol az utazás közbeni vezeték nélküli kommunikációt, internet- és e-mail-hozzáférést biztosító alkalmazások fejlesztését végzik. Ez a piac egyes becslések szerint 2010-ben 42 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd - idézte a Cnet Ellison szavait.
Versenytársat kapott a GM
Az Oracle ezzel a bejelentésével beszáll a vezeték nélküli hálózattal rendelkező autók kifejlesztésébe. Ennek az ágazatnak az egyik élharcosa az OnStar, amely az Oracle bejelentésének napján azonnal nyilvánosságra hozta, hogy a technológiáját már a General Motors 1,3 millió autójába beépítették.
Larry Ellison arra számít, hogy a Wingcast-megoldásokat hasonló számban építik majd be a Ford autóiba. A Wingcast egyébként a Nissannal is megállapodást kötött - jegyezte meg Ellison.
A GM és a Ford körülbelül ugyanannyi autója rója az utakat, vagyis ilyen formán egyenlő a részesedés. A független gyártókat ezzel lepipálják, a Nissan pedig a Wingcast mellett tette le a garast - mondta az Oracle főnöke.
Egy csütörtöki közleményében az OnStar kifejtette, hogy a Wingcasttal ellentétben azon vannak, hogy az előfizetőket folyamatosan ellássák a vezető tartalomszolgáltatók személyre szabott tartalomszolgáltatásaival.
Más autógyártók is helyezkednek
Bár az OnStar eszközeit 2000 végéig 600 ezer vásárló gépkocsijába beépítették, a legtöbben közülük nem fizettek elő semmire. Idén a Mercedes-Benz USA a hitatalos kiegészítők között már Tele Aid nevű biztonsági csomagot is kínál. A PSA Peugeot Citroen a Vivendi Universallal együttműködve az európai autósoknak állít össze egy portált.
Más iparágak képviselői szintén látnak fantáziát az autók behálózásában. A Delphi és a Palm például a MobileAria dokkolóállomáson dolgozik, mellyel az autóban használhatók lesznek a már meglévő hordozható eszközök.
Windows az autóban?
A Clarion az MS Windows alapú Auto PC-t, vagyis a járműbe építhető személyi számítógépet hirdeti. A Microsoft a saját Car.Net infrastruktúráján dolgozik, a reményei szerint megelőzve régi riválisát, a Sunt. A Car.Net a Microsoft reményei szerint szabvánnyá válhat, és a járművekben navigációs rendszereket, kommunikációs és szórakoztató eszközöket lehet rajta futtatni.
A GM és a Sun által épített rendszerekhez hasonlóan a Microsoft is arra számít, hogy az ő terméke válhat olyan 'közös nyelvvé', melyet a mobiltelefonok, kézi, asztali és fedélzeti számítógépek egyaránt megértenek. A mobiltelefonokkal lehetne például kinyitni és beindítani az autót, a légkondícionálót programozni.
Az IBM és az Intel szintén bejelentette, hogy együttműködnek a gépjárművek számítógépére épülő kommunikációs szabványok kidolgozásában. Az IBM a partneri együttműködésbe a Java alapú VisualAge Micro Editiont viszi be, míg az Intel az Xscale chipek architektúráját kínálta fel abban a reményben, hogy ez lehet a járművek vezeték nélküli eszközeinek alapja.