Remek évet zárt az amerikai videójáték-piac, elsősorban a Ninteno Wii-nek és a Halo 3-nak hála. Több szoftvert adtak el 2007-ben, mint korábban bármikor, a forgalom megközelítette a 18 milliárd dollárt, derült ki az NPD eredményeiből.
A piackutató szerint a videojátékok forgalma 2006-ban még csak 12,53 milliárd dollár volt, a növekedés tehát 43 százalékos. Decemberben 4,8 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak a játékokra, szemben a novemberi 2,63 milliárd dollárral, az egy évvel korábbi értékhez képest 28 százalékos az erősödés.
De nemcsak a szoftvereknek ment jól, a hardverforgalom elérte a hétmilliárd dollárt tavaly, ami 54 százalékos növekedés. "Úgy gondolom, hogy ez az iparág sokkal elfogadottabb lett az utóbbi időkben a nagyközönség előtt, és ez az oka a növekedésnek", mondta el Anita Frazier az NPD elemzője.
Sokat tett ezért a 2007-ben 6,3 milliós forgalmat elérő Wii, valamint a Nindendo kézikonzolja, a DS is, amiből 8,5 millió fogyott. A Microsoft játékgépét főleg a Halo 3-nak köszönhetően vették, így 4,6 millió Xbox 360-at értékesített a cég. A PS3 az egyetlen olyan játékgép, amiből nem sikerült egymillió darabot eladni decemberben, de a 800 ezer konzol így is jelentős szeletet szakít ki az egész éves 2,6 millióból.