További Hardver cikkek
Másodpercenként 1 milliárd művelet |
A Microsoft a jelek szerint tisztában van azzal, hogy a konzol piacra való betörés nem lesz egyszerű olyan nagy múltú ellenfelek társaságában, mint a Sega, a Nintendo vagy a Sony, amelynek új PlayStation2-jéből a megjelenés hétvégéjén 980 ezer darabot adtak el, és csak azért nem sikerült elérni az egymilliót, mert a legtöbb áruházban egyszerűen elfogytak a készletek. Éppen ezért egy olyan gépet raktak össze, amely képességeivel sokszorosan múlja felül a konkurenciát, ugyanakkor kizárólag PC alkatrészekből áll, a szoftveres oldalon pedig a Windows operációs rendszerre és a DirectX programozási felületre épül (innen az X-box név), így a játékfejlesztőknek könnyű dolguk lesz, ha erre a platformra akarnak új programokat készíteni.
Az X-box egy legalább 600 MHz-es Intel Pentium III processzort, 64 MB memóriát, és 8 GB-os merevlemezt tartalmaz. A grafikus processzor az Nvidia egy következő generációs, még erőteljesen fejlesztés alatt lévő chipje lesz, amely másodpercenként 1 milliárd művelet elvégzésére képes. Az X-box így 5-10-szer gyorsabb lesz egy mai átlagos PC-nél, és kb. háromszor olyan gyors, mint a jelenlegi csúcskonzol, a napokban debütált PlayStation2. A háttérben futó operációs rendszer Windows 2000 lecsupaszított változata lesz, gyakorlatilag csak a kernel marad meg, és azok a részek, amik a játékhoz elengedhetetlenek. Az új Windows-verzió egyik erénye lesz a gyors bootolás.
A korábban elterjed híresztelésekkel szemben az X-box a Microsoft márkaneve alatt fog megjelenni. Ezzel a szoftveróriás története során először jelentkezik komplett saját számítógéppel a piacon, eddig ugyanis csak különféle perifériákat árusítottak a Microsoft márkanév alatt. Még a WebTV set-top boxait is külső gyártók készítik, és saját márkanevük alatt árulják. Az X-box természetesen meríteni fog a Microsoft WebTV-s tapasztalataiból is, hiszen nemcsak játékkonzol lesz, hanem egyben házi internetezőgép, és természetesen DVD-lejátszó is.
Sega Dreamcast, az egyik ellenfél Erős mezőny |
A Microsoft éppen ezért nem kis összeget szán az X-box népszerűsítésére és bevezetésére, többet, mint amennyit a Windows 95 kampányára költöttek! Az új konzol még saját divíziót is kap a cégen belül, ami jól mutatja a cég jövőbeli stratégiájában betöltött helyét. A Microsoft ugyanis mindezidáig szinte kizárólag a PC világában utazott, miközben az amerikaiak felének még mindig nincs számítógépe. Van viszont TV-jük, így szívesen DVD-znek, még az idősebbek is szeretnek játszani, és még akik félnek a számítástechnikától, azok is kíváncsiak az internetre. Óriási üzleti lehetőségek vannak tehát egy olyan eszközben, amely egyszerűen kezelhető, és egyszerre elégíti ki valamennyi igényt. De nemcsak a 7 milliárdos konzoljátékpiacból, vagy a tavaly 300 milliós DVD-piacból lehet így részesedni. A Sony a PlayStation2-t nyíltan a saját hagyományos szórakoztatóelektronikai termékeit és online szolgáltatásait összefogó házi szórakoztatóközpontnak szánja, és természetesen az X-box is ugródeszkát jelentene a Microsoft különféle internetes szolgáltatásai, elsősorban az MSN számára.
Sok elemző ezért nem is túl lelkes az Xbox-szal kapcsolatos hírek hallatán, máris kongatják a vészharangot, és attól félnek, hogy a Microsoft hamarosan egy újabb piaci szegmensre fogja kiterjeszteni monopóliumát. Tény, hogy a konzolpiacon elég erős a verseny és a Microsoftnak komoly konkurenciával kell szembenéznie. Azonban az is tény, hogy ha valakinek van rá esélye, hogy betörjön erre a piacra és ott meg is vesse a lábát, akkor ez a Microsoft. Márpedig ha a Microsoft valahol megveti a lábát, az általában nem sok jóval kecsegtet a konkurencia számára. Azt pedig, hogy ez mit jelent majd a vásárlóknak, ... nos ezt mindenki döntse el maga.