Több mint tízmilliárd dolláros kárt okoznak évente a reklámlevelek
A Ferris Research piackutató cég hétfőn megjelenő tanulmánya szerint az amerikai cégeknek 8,9 milliárd, az európaiaknak 2,5 milliárd, az amerikai és európai internetszolgáltatóknak pedig további 500 millió dolláros kárt okoznak a kéretlen reklámlevelek, vagyis a spamek. Feltéve, hogy átlagosan 4,4 másodpercbe kerül egy üzenet kezelése (ennek kiszámolásánál figyelembe vették, hogy sokan rákattintanak az üzenetekre, és időbe telik a rosszul beállított spamfilterek által kiszűrt levelek előkeresése is), Amerikában évente 4 milliárd dollár termeléskiesést okoznak a reklámlevelek. További 3,7 milliárd dollárba kerül a cégeknek a nagyobb szerverek és sávszélesség biztosítása, valamint alkalmazottaik elvesztegetett ideje. Kár éri a felhasználóknak támogatást nyújtó cégeket is, mivel idejük jelentős részében a spamek miatt felháborodott ügyfelekkel kell foglalkozniuk. Európában kevesebb gondot okoznak a kéretlen reklámlevelek, így a kár is kisebb, bár a szakértők szerint itt a reklám-SMS-ek okozhatnak a későbbiekben hasonló problémát.