A Levegő Munkacsoport szerint nincs szükség új autópályára
Az LMCS szerint az EU-val folytatott áruforgalom várható dinamikus növekedése miatt mindenképpen a lényegesen kevesebb környezeti kárt okozó vasúti szállítást kell igénybe venni és fejleszteni a nemzetközi áruszállításban. Véleményük szerint fokozatosan olyan úthasználati díjat kell bevezetni a 12 tonna megengedett összsúly feletti tehergépjárművekre, amely fedezi az általuk okozott összes kár költségét. Ezzel összefüggésben a Levegő Munkacsoport szerint jelentősen szigorítani kell a gépjárművek káros anyag- és zajkibocsátásának ellenőrzését, különös tekintettel a nagy futásteljesítményű tehergépjárművekre.
Az LMCS dokumentuma kiemeli: Magyarországnak nincs szüksége a tervezett 800 kilométer hosszú gyorsforgalmi úthálózat megépítésére, mivel minden környezetvédelmi érv a hazai vasutak fejlesztése mellett szól. Szerintük a vasút fejlesztése és szanálása másra át nem hárítható állami feladat, ezért szükségesnek látják, hogy az állam fizesse meg az általa a vasúttól megrendelt közszolgáltatásoknak a bevételek által nem fedezett részét.