Népszerűbb a mobilbanking az internetes bankolásnál
A felmérésből kiderült az is, hogy a vállalatok három százaléka szerint vevőik biztosan élnének a mobil fizetés lehetőségével, míg negyedük szerint ez csak valószínűsíthető. A cégek 70 százaléka szerint ügyfeleik és vevőik elutasítanák a mobil fizetés lehetőségét. Szabó László kifejtette, hogy a mobil fizetésekkel szemben támasztott elvárások közül a legfontosabb a biztonság, majd ezt követi a tranzakciók ellenőrizhetősége és kontrollálhatósága, illetve az ügylet dokumentálhatósága. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy Magyarországon a mobilbanking a legsikeresebb mobiltelefon alapú üzleti alkalmazás: a lakossági mobilbanking ügyfelek száma az idén június végére egy év alatt 67 százalékkal növekedve 320 ezer fölé emelkedett. Ez a szám mintegy 50 ezerrel meghaladja az internetes banki ügyletekét. A felmérés szerint június végén több mint 42 ezer vállalati mobilbanking ügyfél volt, ami 90 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A kutatás szerint a mobil pénzügyi szolgáltatást kínáló bankok ügyfeleinek 7,5 százaléka veszi igénybe ezt a lehetőséget, míg a cégek esetében ugyanez az arány 8 százalék.