Egyre többen fizetnek a webes tartalmakért
Egy most nyilvánosságra hozott jelentés szerint az idei év első felében jelentősen nőtt a tartalmakért fizetni hajlandó internetezők köre. Az amerikai Online Publishers Association (OPA) felmérése szerint az év első hat hónapjában már összesen 748 millió dollárt költöttek a felhasználók ilyen célra, amely 23 százalékkal magasabb érték, mint a megelőző év azonos eredménye.
A fizetős tartalmak között továbbra is a párkereső, az üzleti-befektetési és a szórakoztató jellegűek a legkeresettebbek, amelyek együttesen a 2003-as első félévi kiadások több mint 65 százalékát adják. A fizető felhasználók több mint 88 százaléka az előfizetéseket részesíti előnyben, az alkalmanként fizető és egyéb megoldásokat kevesen kedvelik. Az OPA adatai szerint az összes internetezőnek több mint 10 százaléka tartozik azok közé, akik valamilyen formában fizetnek az interneten elért tartalmakért. A felmérés szerint a fizető felhasználók 25 százaléka éves szinten több mint 100 ezer dollár bevétellel rendelkezik, és többségük szélessávú elérést használ.