A Vodafone kétmilliárdot költ számhordozásra
A Vodafone Magyarország összesen mintegy kétmilliárd forintot fizet ki azért, hogy a számhordozás az ügyfelek rendelkezésére álljon, mondta Döbrőssy Gábor a társaság műszaki igazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy május 1-jétől a Vodafone-hoz 1461 kérés érkezett arra vonatkozóan, hogy más szolgáltatók ügyfelei idehoznák a számukat. Ugyanakkor ügyfeleik közül 839-en jelezték, hogy elvinnék a számukat a társaságtól. A végrehajtott számhordozások száma jóval kisebb a kéréseknél: a Vodafone-hoz ténylegesen eddig 231 ügyfél érkezett, és 89 távozott el.
A sajtótájékoztatón elmondták, hogy nagyon sok hordozási kérést kell elutasítani, egyfelől azért, mert az előfizetői adatok nem egyeznek, például a költözéskor nem értesítette a szolgáltatóját az új címéről az ügyfél, másfelől azért mert nagyon sok felhasználónak számlatartozása van. A Vodafone a számlatartozást attól a naptól számítja, amikor kiküldte a számlát az ügyfél címére. A vállalat szakértői elmondták, hogy az ügyfelek nagy része nincs tisztában azzal, hogy milyen feltételek teljesítése mellett hordozhatja a számát, s felhívták a figyelmet arra, hogy ezt például csak az adott szolgáltatóval szerződött ügyfél teheti meg.