Csökken az online hirdetési lendület
Elemzők szerint várhatóan mérséklődni fog az online reklámköltés növekedése, és ez kétségeket vet fel a Google kilátásait illetően is a cég tervezett tőzsdei megjelenése előtt. A Jupiter Research arra számít, hogy a tavalyi hatvanöt százalékos megugrás után az online hirdetésekre költött összeg 2009-ben már csak tizenegy százalékkal fog bővülni, írja a BBC. A legfrissebb számok azt követően jelentek meg, hogy a múlt hónapban a Google közölte: a második negyedévben csupán hét százalékkal nőtt a forgalma, szemben a 2002 óta minden negyedben elért kétszámjegyű bővüléssel.
Elemzők szerint a Jupiter előrejelzése növeli a tőzsdei megjelenés álló Google jövőjével kapcsolatos bizonytalanságokat, ugyanis a cég főként online hirdetésekből él. A hír akár kedvezőtlenül is érintheti a Google e hónapra várt részvénykibocsátását.