Üzleteket digitalizál az Amazon
Fényképes, interaktív "arany oldalakkal" rukkolt elő a világ legnagyobb netes könyvkereskedője, az Amazon.com. Az A9 névre keresztelt projekt keretében tíz amerikai nagyváros boltjainak utcai portáljairól készítettek fényképeket, amelyeken a felhasználók kívülről megtekinthetik a keresett üzletet, sőt az utcát is bejárhatják. Az A9 munkatársai összesen húszmillió fotót készítettek terepjárókra rögzített digitális fényképezőgépekkel, miközben több tízezer mérföldet tettek meg a különböző városok útjain. A járműveket felszerelték globális helyzetmeghatározóval és külön erre a célra fejlesztett szoftverrel is. A rendszer egyelőre tíz amerikai nagyvárosban, így Atlantában, Bostonban, Chicagóban, Dallasban, Denverben, Los Angelesben, New Yorkban, Portlandben, San Franciscóban és Seattle-ben működik. Hasonló regionális keresőkkel rendelkezik a Yahoo és az Ask Jeeves is; az A9 újdonsága az üzletek virtuális körüljárhatóságában rejlik.