Drasztikus átalakulás készül a Sonynál
A Sony Corp. szeptember végétől új stratégiát követ majd forrásainak hatékonyabb felhasználása érdekében - jelentette be a társaság új vezérigazgatója, aki a termelés áramvonalasítását és a nehézségekkel küzdő ágazatok leépítését is kilátásba helyezte.
A részvényesek által szerdán vezérigazgatóvá választott walesi születésű Howard Stringer az elkövetkező néhány hónapra a tevékenységek áttekintését és a nyereségesség maximálását célul kitűző tervek kialakítását ígérte. Stringer szerint nem lehet minden fronton csatázni, választani kell a prioritások közül.
Stringer és a Sony új elnöke, Ryoji Chubachi komoly feladattal áll szemben, amikor újjá kívánja éleszteni a Sony elektronikai ágazatát, amely az elmúlt két üzleti évben a heves árverseny miatt veszteséges volt.
Az elektronikai és szórakoztatóipari konglomerátum egy három éves átalakítási terv utolsó évében jár; ennek keretében 330 milliárd jennel (3 milliárd dollárral) kívánták csökkenteni a csoport állandó költségeit - elsősorban úgy, hogy munkahelyek ezreit szüntették meg az elektronikai ágazatban.
Számos elemző azonban úgy véli, hogy a Sonynak további, az eddigieknél is drasztikusabb intézkedéseket kell végrehajtania annak érdekében, hogy versenyben maradhasson hazai versenytársaival (például a Sharp Corp.-nel) és az egyre nagyobb számban megjelenő, olcsó elektronikai cikkeket gyártó alacsony költségű ázsiai termelőkkel.
A televíziós egység az előző üzleti évben 25,7 milliárd jen üzemi veszteséget termelt a hagyományos katódsugárcsöves (CRT) televíziók gyenge értékesítési eredményei és a folyékony kristály kijelzős (LCD) készülékek zuhanó ára miatt.
A Walkman kitalálója újra meg kíván kapaszkodni a hordozható zene-lejátszók piacán is, ahol jelentős hátrányba került az Apple Computer Inc. rendkívül népszerűvé vált iPod-ja és az iTunes online zenebolt sikere következtében.
A Sony részvényei a mai kereskedést 0,52 százalékos többlettel zárták, az árfolyam a Nikkei 0,51 százalékos növekedését követte.