Csalódást keltett a Dell árbevétele
A Cisco Systemshez hasonlóan, amely a múlt héten tette közzé második negyedévi gyorsjelentését, a Dell is a kormányzati megrendelések visszaesésével indokolta a csalódást keltő prognózist. A várakozásoknál kisebb második negyedévi árbevétel oka a texasi cég - Kevin Rollins vezérigazgató által is hibásnak elismert - agresszív árstratégiája volt. Egy olyan asztali számítógép, amely fő paramétereit tekintve megegyezik azzal, amit a cég egy évvel korábban 500 dollárért adott, az idei második negyedévben már csupán 300 dollárba került; a legolcsóbb laptopok ára 600 dollárra csökkent. Az alacsony árak mindazonáltal hozzájárultak ahhoz, hogy a Dell megerősítette vezető helyét a piacon: az International Data Corp szerint a cég részesedése a globális PC-piacon 19 százalékra, az USA-ban pedig 34,4 százalékra emelkedett.