A TELE2 a GVH előtt támadja a T-Com reklámját
A TELE2 a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Hírközlési Fogyasztói Jogok
Képviselőjéhez fordult a T-Com Favorit díjcsomag televíziós reklámjai miatt, mivel
álláspontjuk szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet.
A filmben tett összehasonlítás TELE2 által kifogásolt része, hogy az
ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes
percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb
kiadással juthat hozzá az előfizető (vagyis valójában nem ingyenesek),
továbbá a hívásokra (hívásonként és havi összidőtartamra, hívásirányra és
hívásidőszakra) további megkötések érvényesek. Így a 0Ft-os percdíj és a
napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes
teljesülésekor igaz. A megkötésekről azonban a televíziós szpot csak
olvashatatlan apróbetűkkel ad tájékoztatást. Mindemellett a hirdetés azt
sugallja, hogy a TELE2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0Ft-os
percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a TELE2
használatának nincs értelme. A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt.
Miután a T-Com nem reagált a TELE2 múlt heti írásos megkeresésére, melyben a kifogásolt hirdetés sugárzásának megszüntetését kérte, a TELE2 a hatósági eljárás megindítása mellett döntött, hogy a jövőben hasonló célú és a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.