Egymilliárd az AOL öt százalékáért
A világ vezető médiavállalkozásának, az amerikai Time Warnernek a birtokában lévő AOL (American Online) cégben a Google internetes keresőprogram vállalkozása szerezhetett a hét végén 5 százalékos részesedést - egymilliárd dollárért - , mert az AOL gyakorlatilag kikosarazta a másik amerikai kérőt, a Microsoftot. A megállapodás felértékeli az AOL-t, amely ezzel mintegy 20 milliárd dollárt ér. A Google minden AOL netes kapcsolatra utal majd keresőprogramjainak működtetésekor, hozzáférhetővé teszi annak minden internetes tartalmát, egyebek között videofilmeket, míg az AOL felületet biztosít a Google és rendszere által szerzett hirdetések részére.
Eredetileg a Microsoft szerette volna - lassan már egy éve próbálkozva - ezeket az elsősorban hirdetési bevételeket generáló előnyöket megszerezni az AOL révén, és kimaradásával az üzletből még inkább háttérbe szorul a keresőprogramok piacán, ahol a Google mellett még a Yahoo jelentős nemzetközi szereplő. A megállapodást a jelentések szerint még a Time-Warner igazgató tanácsának jóvá kell hagynia.