Magyar kisvállalat sikere a CEBIT-en
A 300 jelölt közül a díjat azok nyerhették el, akik minőségi multimédiás termékeik mellett európai szintű marketing-stratégiájukkal is meggyőzően bizonyítani tudták rátermettségüket. A 33 díjazott között volt a Trebag Kft. is.
A magyar kisvállalat terméke Plantpro nevű multimédiás 6 nyelvű növényvédelmi tananyag volt, amelyet az EU Leonardo programjának "pilot" projektjében 5 ország intézményei és cégei közösen fejlesztettek ki. A Plantpro idén már itthon elnyerte az eFestivál díjat is.
A nemzetközi zsűri a TREBAG marketing stratégiájában azt értékelte igen pozitívan, hogy az elmúlt évek nemzetközi projektjeinek megvalósítása során széleskörű, mintegy 100 európai egyetemből, kutatóintézetből, non-profit szervezetből és magánvállalkozásból álló hálózatot alakított ki.
Ez a hálózat nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a magyar információ technológia- fejlesztő és szolgáltató cégek is be tudjanak kapcsolódni a nemzetközi üzleti folyamatokba. A Trebag a marketing tanulmánya szerint a magyar piacgazdaság kiegyensúlyozatlansága miatt egy átlagos kisvállalkozás számára igen nehéz fennmaradni a kiegyenlítetlen esélyekkel jellemezhető versenyben.
A kitörési utat megfelelő hálózatok kialakítása, illetve az ezekben való részvétel jelenti, amelyek révén külföldi megrendelések mellett jelentős európai tapasztalatra is szert lehet tenni. Ezek sikerességét jelzi a CEBIT-en átadott díj, amelyet Kövesd Andrea projekt-menedzser vett át.