![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
2004-ben még a három és a négy megapixeles kamerák uralták a piacot – mutat rá a jelentés –, amelyek az eladások 68 és az árbevétel 61,5 százalékát adták. Tavaly azonban már a négy és az öt megapixeles fényképezőgépek taroltak – ezek a masinák az eladások 68 és az árbevétel 62,2 százalékáért feleltek. A legdinamikusabb növekedést az öt megapixeles szegmensben lehetett tapasztalni, ahol az eladások a háromszorosára nőttek az elmúlt évhez képest.
Bacskó Gergely, az IDC Magyarország elemzője elmondta, hogy a digitális fényképezőgépek piaca hazánkban messze van még a telítettségtől, ezért várhatóan az elkövetkező pár évben még két számjegyű növekedésre számíthatunk, főként mivel Magyarország az eladások tekintetében még mindig elmaradottnak számít a többi közép-kelet-európai országhoz képest. Az IDC felmérése szerint hazánkban a digitálisfényképezőgép-penetráció körülbelül 15 százalékra tehető.
Az IDC negyedéves piaci felmérése a digitális „point-and-shoot” és tükörreflexes gépek forgalmát méri a disztribútorok, nagykereskedők, műszaki áruházak, fotószaküzletek és online boltok eladásai alapján.