A Yahoo mint hirdetési barométer
A Wall Street feszülten várja a Yahoo mára ígért első negyedéves üzleti beszámolóját. Elemzők nem várnak komolyabb negatív meglepetésekre az előző negyedévhez képest, annak ellenére, hogy a cég március folyamán 232 millió dollárról 170 millió dollárra módosította a várható eredményre vonatkozó előrejelzését. Az eredményesség kérdésein túl elemzők mindenekelőtt a Yahoo hozzú távon hátrányos strukturális problémáit vetik a cégvezetés szemére. Az internetes portál legutóbbi hivatalos beszámolójában azt közölte, bevételei 85 százaléka a hirdetésekből származik. A cég szerdán nyilvánosságra hozott számai azért is lehetnek érdekesek más vállalkozások számára, mert a Yahoo a webes alapú hirdetési piac barométerének számít. A halovány negyedéves eredményekre válaszul leépítési hullám söpörhet végig a Yahoo-n, amibe beletartoznak a vezetésben zajló átszervezések, elbocsátások és nyugdíjazások.