Tiltja a spamet az új reklámetikai kódex
Kedden a reklámszakmai, média és gyártói szervezetek vezetői aláírták a Magyar Reklám Etikai Kódex átdolgozott változatát, mely többek között tiltja a kéretlen reklám e-maileket. Az 1997 óta hatályos etikai kódex átdolgozását az idén EU-jogharmonizáció során elfogadott új reklámtörvény tette szükségessé. A Reklám Etikai Kódexet 1997 óta létrejött szakmai szervezetek - a TORTA (Televíziók és Rádiók Országos Reklám Tanácsa) és az MTE (Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete) - is aláírták. A Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Direktmarketing Szövetség, és a Reklám Világszövetség közreműködésével a kódexbe az internetes reklámokra vonatkozó etikai normák is bekerültek, amelyek - többek között - tiltják a kéretlen levelekkel, vagyis spammel való hirdetést. Az újonnan bekerült szabályok között található továbbá az anyanyelv védelmével kapcsolatos cikkely, amely tiltja a magyar nyelv tisztaságát sértő idegen nyelvű elemek alkalmazását.