Code Red - ingyenreklám a Pepsinek
Megfizethetetlen reklám hullott a Pepsi ölébe, amikor felfedezői múlt hónapban Code Rednek nevezték a szervereket támadó féregvírust. A kaliforniai programozók ugyanis a Pepsi alá tartozó Mountain Dew hasonló nevű, gejl-édes cseresznyés üdítőjének nevét használták a vírus azonosítására. A májusban debütált energiaital júliusra az ötödik legnépszerűbb üdítő címét tudhatta magáénak, annak ellenére, hogy televízióban nem reklámozzák, csak egyesével csomagolva vásárolható és főleg benzinkutaknál, valamint éjjelnappali boltokban értékesítik. A vírust felfedező Ryan Permeh szerint kicsin múlt, hogy nem tequila-féreg lett a vírus neve, de aznap éjjel épp hat doboz Code Reddel próbálta magát ébren tartani. A Pepsi utólag öt láda üdítővel jutalmazta a lelkes programozókat. A Pepsi saját gerillamarketing-kampánya ekkor már hónapok óta tartott, saját online kódtörő játékkal, mire a vírus megfertőzött mintegy 750 ezer számítógépet. A vállalat önmeghatározása szerint a Code Red főleg a spanyol és fekete lakosság körében tartolt, ők ugyanis zabálják a cseresznyés dolgokat.