A hongkongi tőzsdén jegyzett, de jelenleg fizetésképtelen Proview közleménye szerint az iPad védjegyet tajvani leányvállalatuk 2000-ben regisztrálta Európában, ahol ezen a néven számítógépeket forgalmazott, ám sem a márkanév, sem a termék nem lett sikeres. A nevet Kínában is levédették, és bár a tajvani kirendeltségtől az Apple megvásárolta a jogokat, Kínában a védjegy a Proview tulajdonában maradt.
Az Apple tárgyalt a név megvételéről a kínai céggel, de az egyezkedés nem vezetett eredményre. Idén májusban aztán az amerikai vállalat pert indított a Proview ellen, amellyel azt próbálta elérni, hogy az harmadik félnek ne adhassa el az iPad védjegyet, ahogy az szándékában állt. Akkoriban a kínai fél 4 millió dollár körüli összeget kért volna a jogokért, aztán 800 millió dollárra srófolta fel az árat.
A kínai tulajdonos most 10 milliárd jüan (körülbelül 1,5 milliárd dollár) értékű kártérítési pert helyezett kilátásba arra az esetre, ha az Apple nem ül ismét tárgyalóasztalhoz. A vita fellángolásának apropóját az adta, hogy a kaliforniai cég Pekingben és Sanghajban a múlt hónapban nyitotta meg első kínai üzleteit, és ezzel egy időben megkezdte az iPhone 4 és az iPad forgalmazását, és a jövő év végéig újabb 25 bolt megnyitásával akarja stabilan megvetni a lábát Kínában.