Az ügy apropója ugyanaz, mint az októberi Apple-Motorola pereskedésnek: a Motorola, mint az egyik legrégebbi mobilgyártó, rengeteg módszert levédetett, olyanokat is, amelyek azóta minden okostelefonban, és más hordozható eszközökben is alapvető szolgáltatásnak számítanak. A piacra később belépő cégeknek nem volt más választásuk, mint licencelni ezeket a technológiákat.
A Microsoft vádja szerint a Motorola visszaélt a szabadalmi jogával, és a Windows Phone 7-ben, illetve az Xbox360 játékkonzolban működő, szabályosan licencelt technológiáiért túl sok pénzt kért. A kérdéses technológiák egyébként wifi-adatkapcsolattal, illetve a H.264 videókódolási eljárással kapcsolatosak.
A Motorola szerint a licencdíjak megállapításakor a végleges termék árából kell kiindulni, nem pedig annak a szoftvernek az egyébként nehezen meghatározható értékéből, amiben felhasználták a szabadalmat – tehát például egy Xbox 360 árából, nem abból az összegből, ami ebből a gépen futó operációs rendszer hálózatkezelési moduljaira esik. A Microsoft szerint ez alapvetően hibás hozzáállás, mivel így a végleges termék olyan komponensei után is járulékot kér a licencelő, amihez az égvilágon semmi köze nincs.
Az utóbbi években egészen rémisztő méreteket öltött a techvilágban a szabadalomsértési perekkel fenyegetőzés, akinek nehézséget okoz követni, ki miért perel kit, az Information is Beautiful blog ábráján találhat segítséget (igaz, az az egy hónappal ezelőtti állapotokat rögzíti).