Nem felelt meg az üzleti tisztesség követelményének, a többi szolgáltatót indokolatlan többletkiadásra kötelezte, súlyosan megsértette az elektronikus hírközlési tevékenységet végzők érdekeit a T-Mobile, és a jelentős piaci erejű szolgáltató ezzel korlátozta a piaci versenyt, állítja a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdai sajtóközleménye.
Az NHH tanácsa szeptember közepén indított felügyeleti vizsgálatot a T-Mobile Magyarországnál, mert felmerült a gyanú, hogy a cég nem megfelelően érvényesíti nagykereskedelmi összekapcsolási díjaiban a tanács júliusi határozatában megállapított átlagárat. Ezt a díjat a bejövő hívások után számlázzák ki a szolgáltatók a másik félnek. Az NHH megállapította, hogy a T-Mobile percenként 1,43 forinttal magasabb végződtetési átlagdíjat határozott meg a beszédcélú szolgáltatás esetében. Az NHH 27,17 forint per perces átlagot adott meg.
Közel 900 millió forint jogosulatlan árbevételt ért el június és szeptember között a T-Mobile a többi szolgáltató és a fogyasztók kárára, írja az NHH közleménye, ezért döntött a tanács a nagy összegű, 150 millió forintos bírság kiszabásáról, illetve arról, hogy a mobilcég haladéktalanul számoljon el az érintett szolgáltatókkal, és alkalmazzon végre megfelelő díjakat.
A tanács bejelentette, hogy a jövőben újra megvizsgálja, hogy a határozatát betartják-e a cégek. A T-Mobile kommunikációs osztálya megkeresésünkre elmondta, hogy egyelőre nem kommentálják a döntést.