További Jog cikkek
Könnyebb reklámszabályozás
A Bizottság azt javasolja, hogy lazítsák a tévéreklámozásra vonatkozó szabályokat, ezáltal lehetővé téve a tévécsatornáknak a bevételek növelését. A maximális mennyiség továbbra is 12 perc lesz egy órában, viszont oda teszik a reklámokat, ahova akarják, nem kell legalább 20 perc szünetet tartani közöttük.
Kivételt képeznek ez alól a filmek, a hírek, a politikai magazinműsorok és a gyermekműsorok, amelyeket legfeljebb 35 percenként lehet megszakítani reklám miatt. Eltörölnék azt a szabályt, ami szerint legfeljebb három órányi reklámot lehet adni egy nap, bár a Bizottság szerint ennek nincs jelentősége, mert alig van tévé, ami ennél több reklámot ad.
Az új szabályok megengedik a termékelhelyezéssel való reklámozást is a különböző műsorokban (leszámítva a híreket, a gyermekműsorokat és a politikai magazinműsorokat). Ennek feltétele, hogy a műsor elején a nézőnek egyértelműen tudtára hozzák, hogy mi a helyzet, ezzel megakadályozva a bújtatott reklámozást.
Európai minimum a reklámtartalomra
A forradalmi módosítása az lenne az új irányelvnek, hogy európai minimumszabályokat szabna meg a reklámok számára, akár tévében, akár más médiumon (mondjuk internetről letöltött videón) mennek. Ezek az egész EU-ban betartandó minimumszabályok védenék a gyermekeket, tiltanák a rasszista uszítást és a bújtatott reklámokat.
Az európai minimumszabályokon túl viszont csak annak az államnak a reklámszabályozását kellene figyelembe vennie a szolgáltatónak, amelyikben be van jegyezve. Elképzelhető tehát, hogy például egy osztrák tévé a magyar reklámszabályokra fittyet hányva sugározzon a határ magyar oldalán, amennyiben a műsor tiszteletben tartja az európai és az osztrák szabályokat. Ez az ún. "származási ország elve", és nem csak az irányelv korábbi verziójában, de egy sereg más uniós szabályozásban is megtalálható.
Lineáris, nem lineáris
Az új irányelv egyértelműen megkülönböztetné egymástól az ún. lineáris audiovizuális szolgáltatásokat, amelyek nem interaktív, előre programozott műsorok, akár tévében, akár az interneten, akár mobiltelefonon sugározva, valamint az ún. nem lineáris szolgáltatásokat, amelyek annyiban interaktívak, hogy a tartalmat a néző választja ki, jellemzően az interneten vagy mobiltelefonon. Az előbbi szolgáltatásokra a klasszikus televíziós szabályok vonatkoznának (még akkor is, ha az interneten futnak), az utóbbiakra pedig csak a fentebb ismertetett minimális reklámszabályok. Az irányelv nem terjesztené ki a tévéket bizonyos mennyiségű európai műsor sugárzására kötelező kvótarendszert a nem lineáris szolgáltatókra.
Az irányelv továbbá nem vonatkozna az internetes újságokra, az olyan internetes oldalakra, amelyek célja nem elsősorban az audiovizuális tartalomszolgáltatás és a rádiókra. Az Európai Bizottság javaslatát a tagállamok minősített többségének és az Európai Parlamentnek kell jóváhagynia ahhoz, hogy jogerőre lépjen.