További Tech cikkek
- Fontos változás jön a Google keresőjében, érdemes résen lenni
- Beperelték a YouTube-ot, súlyos vádakat fogalmaztak meg
- Háborognak a játékosok, órákra leállt a PlayStation szolgáltatása
- A YouTube egy új eszközzel segítene a feltörekvő tartalomgyártóknak
- Lehet, hogy mégis van mit rejtegetnie a Telegram letartóztatott vezérének?
Jim Hall a megfigyelőkamerák alkalmazása mellett foglalt állást |
Az NTSB a folyamatos videomegfigyeléstől azt várja, hogy a balesetek okait egyszerűbb lesz megállapítani. Szomorú példa erre az Egypt-Air tavaly októberben elveszített gépe. A sajtóban időről időre még mindig felröppennek hírek arról, hogy a másodpilóta állítólag öngyilkosságot követett el. Ha itt kamera lehetett volna a pilóták feje felett, az egyérteémű bizonyítékot szolgáltathatott volna a katasztrófa okairól.
A felháborodott pilóták a javaslatban a magánszférájuk megsértésére tett kísérletet látják. Nézetük szerint az új generációs adat- és hangrögzítő berendezések teljességgel megfelelnek a biztonsági igényeknek. De az NTSB biztonsági aggodalmait átérezve azért támogatnák újabb érzékelők beszerelését, például a magassági kormányon.
A pilóták közül néhányan az NTSB kezdeményezés bejelentése után nyíltan a kamerák bojkottjával fenyegették. A US-Airways egyik kapitánya a New York Times hasábjain a hivatal kezdeményezését a régi Szovjetunióból származó Big Brother módszernek nevezte. "Mi lesz a következő?" - kérdezte egy másik tiszt. "Be fognak talán drótozni, hogy mérhessék a szívverésemet?"
A kamerák támogatói eközben egy olyan törvény elfogadását szorgalmazzák, amely megtiltaná a képek nyilvános vetítését. Kérdéses, hogy a tiltásra tekintettel mennyire fogná vissza magát a szenzációéhes média. Az NBC nézői nemrégen egy 1995-ben Kolumbiában lezuhant American-Airlines gép hangszalagjaiból hallhattak néhány másodpercet. A szalagon valószínűleg a dél-amerikai ország hivatalaiból szivárgott ki, akiknek nem kell tartaniuk magukat az amerikai törvényekhez.
A videomegfigyelés bevezetése a szakértők szerint más légitársaságok gyakorlatára is befolyással lehet. A FAA már ma is különleges eszközök beépítését követeli meg a külföldi légitársaságok USA légteret használó gépeiben. Ha az NTSB át tudja vinni a kezdeményezését, akkor ugyanez lesz érvényes a videokamerákra is.
A pilóták ezen felül amiatt aggódnak, hogy egy lezuhanás után a pilótafülkében történtek utolsó néhány percét leadhatják a tévékben. " A videoszalag azonnal felbukkanna a késő esti híradókban, és ez borzasztó volna a családtagok számára" - véli ki egy másodpilóta